Filozofowanie wpływa na lepsze zachowanie i oceny. Przykład ze szkoły w Sydney
Polecamy poniższy artykuł. W australijskich szkołach obserwują dokładnie to samo, co zauważamy podczas naszych warsztatów. Uczestnicy podnoszą umiejętności argumentowania swojego zdania, i co więcej, stosują je w codziennym życiu. Uzyskują lepsze noty z zadań pisemnych. Zauważamy wzrost odwagi ( większa pewność siebie) do wypowiedzenia się wśród rówieśników, szczególnie, gdy zdania są różne .
Warsztaty filozoficzne pozwalają zobaczyć też, jak pięknie się różnimy w poglądach, uczą szacunku do siebie. Zachęcamy do zadawania pytań otwartych, dopytania - dlaczego?, i do zabawy w "ponieważ". Np. lubię jabłka, ponieważ ... , nie pójdę z tobą, ponieważ...
A na Koniec pytanie Problemowe z tekstu: Czy lepiej odkrywać planety, czy też znaleźć lekarstwo na raka?
Tutaj znajdziesz artykuł.